اورسن ولز
تعداد بازدید: 724

درباره کارگردان:

اورسن ولز یک نویسنده، تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگرِ سینما بود. وی اولین بار با اجرای رادیویی جنگ دنیاها اثر هربرت جرج ولز در ۳۰ اکتبر ۱۹۳۸ بود که به شهرت رسید. اورسن ولز وقتی ۲۵ سال بیشتر نداشت این شانس را پیدا کرد که بتواند اطمینان جورج شافر مدیر کمپانی فیلم‌سازی ار. کی. او را به‌دست آورد و نخستین فیلم بلند خود را بسازد. شافر پیشنهادی به ولز داد که عموما به عنوان بزرگ‌ترین پیشنهادی که به یک فیلمساز ناآزموده داده‌شده شناخته می‌شود: کنترل کامل هنرمندان.

این فیلم "همشهری کین" بود که در سال ۱۹۴۴ ساخته شد و چند سال بعد در ۱۹۵۸ به‌عنوان یکی از دوازده فیلم تاریخ سینما شناخته‌شد. همشهری کین غالباً در میان نظرسنجی‌های منتقدان فیلم به عنوان بهترین فیلم تاریخ سینما شناخته می‌شود. ولز همشهری کین را در سال ۱۹۴۱ با شجاعت و همراه ایده‌های نو برای روایت داستان در هالیوود بازنویسی کرد. این فیلم پر از ابتکارات تازه در تصویربرداری و صدابرداری بود. حتی گریم ولز که به طور متقاعدکننده‌ای سنش را چندین دهه بیشتر نشان می‌داد، انقلابی محسوب می‌شد. ولز در نقش چارلز فاسترکین تهیه‌کنندگی و کارگردانی فیلم را نیز به عهده داشت. این کلاسیک برای ۹ جایزه اسکار نامزد شده ‌بود که ۴ تا از آنها که به ولز ارتباط داشت عبارتند از  بهترین بازیگر، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم. اما فیلم تنها برنده یک جایزه اسکار برای بهترین فیلمنامه شد. نکته حائز اهمیت این است که اورسن ولز در هنگام ساخت همشهری کین تنها ۲۵ سال داشته‌است.

دانلود فیلم کوتاه The Hearts of Age
The Hearts of Age-1934

فیلم کوتاه قلب های دوران (The Hearts of Age)- "محصول 1934"

توضیحات: یک صحنه مستعمراتی در ایالات متحده آمریکا. یک بانوی پیر نشسته است در حالیکه یک مرد سیاه رو، با کلاه گیس و لباس مستخدمان، طناب زنجیری را می کشد. از یک درب بالایی، یک پیرمرد ظاهر می شود، که به عنوان یک دزد دریایی لباس پوشیده، کلاه خود را به سمت زن می گیرد، در حالی که از پله ها پایین می رود. دیگران از همان در خارج شده و از همان پله ها پایین می روند: یک مرد خراب، یک پلیس، و چندین بار، مردی خوش تیپ. مردی سیاه رو خودش را حلق آویز می کند؛ مرد خوش پوش  به لبخند زدن ادامه می دهد. یک زنگ نواخته می شود  یک قبر روشن می شود. در تاریکی، خوش پوش پیانو می نوارد. آیا او مرگ است؟

قلب های عصر اولین فیلم ساخته شده توسط اورسن ولز است. این فیلم کوتاه هشت دقیقه ای با همکاری ویلیام ونس در سال ۱۹۳۴ ساخته شده است.. اولین زن ولز، ویرجینیا نیکلسون و همچنین خود ولز در این فیلم بازی می کنند. او در سن ۱۹ سالگی این فیلم را در حالی که در مدرسه Todd School for Boys در ووداستاک ایلینویز بود، ساخت. قلب های دوران به نوبه ی خود یکی از شاهکارهای مکتب اکسپرسیونیست محسوب می شود.

  • کارگردان: اورسن ولز                            
  • مدت زمان فیلم: 8 دقیقه                                 
  • IMDB امتیاز: 5.5                          
  • زیرنویس: فارسی     
  •   Screenplay: Orson Welles     
  • Cast: Orson Welles , Virginia Nicholson, William Vance

 

مشخصات دانلود:

  • حجم فایل: 20MB
  • کیفیت: 480p

نظر برای “دانلود فیلم های کوتاه اورسن ولز”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *