تعداد بازدید: 1,087

درباره کارگردان:

لوییس بونوئل (به اسپانیایی: Luis Buñuel Portolés) (زاده ۲۲ فوریه ۱۹۰۰ - درگذشت در ۲۹ ژوئیه ۱۹۸۳) فیلم‌ساز اسپانیایی و یکی از بزرگترین سینماگران قرن بیستم بود که از اهمیت سینمای او نه تنها ذره‌ای کاسته نشده، بلکه به نظر می‌رسد که با گذشت  سال ها از مرگ او، ایده‌ها و مضامین او حتی پررنگ‌تر و تازه‌تر شده است. مضمون محوری سینمای بونوئل بی‌قراری و اضطراب است، و چنین به نظر می‌رسد که جهان کنونی بیش از هر زمان دیگری به دنیای بونوئل نزدیک شده است.

بونوئل که اغلب با جنبش سورئالیسم دهه ۱۹۲۰ میلادی هم‌پیوند بود، از همان دهه تا دهه ۱۹۷۰ میلادی به ساخت فیلم مشغول بود. آثار او در دو قاره، سه زبان و تقریباً در تمام ژانرها از جمله فیلم تجربی، فیلم مستند، ملودرام، طنز، موزیکال، کمدی، عاشقانه، درام لباسی، فانتزی، جنایی، ماجراجویی و وسترن هستند. با وجود این گوناگونی، فیلم‌ساز جان هیوستون بر این باور بود که، علی‌رغم این گوناگونی در ژانر، هر یک از فیلم‌های بونوئل آن چنان شاخص است که فوراً می‌توان آن را تشخیص داد، یا، بر طبق گفته اینگمار برگمان، "بونوئل همیشه فیلم‌های بونوئلی می‌ساخت".

An Andalusian Dog-1929
An Andalusian Dog-1929

فیلم کوتاه سگ آندلسی (An Andalusian Dog-1929)- "محصول 1929"

توضیحات: سگ آندلسى بر مبناى رؤیاهاى سالوادور دالى و لوئیس بونوئل شکل گرفت و اولین فیلم سورئال سینما است. در سگ آندلسى البته نه از سگ خبرى هست و نه از آندلس. نام فیلم به طور کنایى از اشعار شخصى بونوئل اقتباس شده است. نه عنوان و نه هیچ چیز دیگری در این فیلم، قصد بر انگیختن احساسات را نداشتند. با این وجود یکی از مشهور ترین فیلم های کوتاه تاریخ سینما است. هر کس که کمی به تاریخ سینما علاقمند باشد این فیلم را دیر یا زود، و معمولا چندین بار، می بیند.

داستان فیلم با مرد تیغ به دستی شروع می شود که سیگار می‌کشد و ماه را می‌نگرد. ابر که ماه را می‌پوشاند، مرد چشم زن جوانی (ماروی) را با تیغ می‌شکافد...

  • کارگردان: لوئیس بونوئل                             
  • مدت زمان فیلم: 16 دقیقه                                           
  • IMDB امتیاز: 7.7                      
  • زیرنویس: -
  • Screenplay: Luis Buñuel, Salvador Dalí   
  • Cast: Simone Mareuil, Pierre Batcheff

 

مشخصات دانلود:

  • حجم فایل: 117MB 
  • کیفیت: 480p

نظر برای “دانلود فیلم های کوتاه لوئیس بونوئل”

  • فاطمه منصوری گفت:

    البته قبل از این سگ آندلسی فیلم صدف و مرد روحانی ساخته شده که اون هم جزو ژانر سورئال بحساب میاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *